Heeft iemand een vergieter?

16 mei 2015 - Jakarta, Indonesië

De eerste echte dag in Jakarta is begonnen. Om half negen zaten we gezellig met zn allen aan het ontbijt,  al leek het voor ons meer op avond eten. Even wennen hoor om nasi te eten in plaats van je boterham met pindakaas. Toen we aan het eten waren kwam miss. Sumatra 2015 de lobby binnen lopen, en we grepen uiteraard de kans om een foto te nemen. Na het ontbijt had Melati 3 taxi's geregeld. Dit betekende in 2 taxi's 1 begeleider en 3 leerlingen en in de overige taxi 1 begeleider en 4 leerlingen. Het feit dat dit geen enkel probleem was past  perfect bij de verkeersregeling ( die er dus eigelijk niet is ) in Jakarta. Auto's rijden kriskras door elkaar, gordels zijn niet nodig, knipperlicht? Wat is dat? We stapten uit bij taman mini, dit is een groot openlucht museum van Jakarta. Nadat we het park in waren gelopen gingen we met een treintje, dit is omdat het best wel vermoeiend is om te lopen in de hitte, het park door. We stapten uit bij een sumatraans deel van het park. Het deel bestond uit verschillende grote en zelfgeschilderde huisjes die je kon bezoeken. We hebben echter niet heel het park gezien doordat bij elke stap die we zetten er wel iemand met ons op de foto wilde. Vooral Simon was een enorme attractie, letterlijk. Rond half twee, met spierpijn in onze wangen van het lachen, gingen we naar senayang city, dit is een enorme shopping mall met bekende en duurdere winkels. We hebben daar eerst met z'n  allen gegeten. Hierna kregen we twee uur vrije tijd om lekker te winkelen. Ondanks dat niemand echt iets heeft gekocht, misschien een beetje afgeschrikt door de grote bedragen, hebben we het toch gezellig gehad. We verzamelden allemaal weer voor de mango en hebben toen nog even wat gesnackt bij de KFC! Vervolgens gingen we weer met de taxi naad huis, waar de 'lucky bitches' (Syl, Majorie, Sophie en Leverne) van Melati verse ananas kregen. Eenmaal in het hotel aangekomen ging iedereen douchen en koffers inpakken omdat we morgen het Citi M alweer verlaten en met de trein naar Yogyakarta gaan waar we opgewacht zullen worden door onze hostfamilies.

Kus de vergieter bende

Ps (Uitleg titel: Hilarische  uitspraak van Tom toen we aan het eten waren)

1. Joke Stoelinga:
    17 mei 2015
    Geweldig jullie verslag. Ik ken de Oost en ruik de geuren en weet hoe warm het is!! Hebben jullie al saté gegeten en kleefrijst. Doen!! Groet vanuit een herfstig Holland. Joke Stoelinga
  2. Fam Wassink:
    17 mei 2015
    mooi om deze reis via dit medium te volgen ga zo door voor het thuisfront in een regenachtig Nederland
  3. Ans Spruijt:
    18 mei 2015
    Hallo Leverne,

Lekker verse ananas, je boft maar weer, Nog een fijne tijd. Voorlopig verder geen WiFi, dus kan ik je helaas niet volgen.

Liefs
  4. Ina brands-v.dusschoten:
    18 mei 2015
    Wat leuk om jullie te volgen....trots op onze neef Simon en Oekenaar Stef...best een beetje jaloers...groeten uut Oeken.