Die van mij heet ook bibi

24 mei 2015 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag was de dag dat we met de host families de dag doorbrengen. Alle ouders hadden een leuk dagje gepland en rond 9 uur stapten we allemaal in auto's op weg naar de watervallen. De watervallen bleken bovenop een berg te zijn. Na ongeveer twee uurtjes rijden over smalle en steile bergpaadjes waren we gearriveerd. We moesten eventjes wachten, maar toen konden we verder. Via een paadjes klommen er richting de watervallen. Daar aangekomen wilden een paar zwemmen, maar het water was ontzettend koud. Ondanks de kou zijn beide Steven en Ando het water. De ouders van de Indonesische studenten hadden allemaal lekkere dingen meegenomen. Dus zaten we met z'n allen van de heerlijke snacks (onder andere bananencake) te genieten. Na een tijdje was het tijd om door te gaan. We klommen weer naar boven over paden die eigenlijk geen paden genoemd mogen worden. Het was ondertussen heel warm en we wilden graag de auto met airco weer in, op naar het strand. Het duurde even om er heen te rijden maar toen zagen we toch echt de blauwe zee in de verte. Eerst maakten we nog een tussenstop bij een garnalenkwekerij waar de garnalen voor later werden gevangen. Weer hebben we wat eten gekregen. Deze keer kleine cupcakes, brownies en zelfs kipburgers van de KFC. Toen deze snacks op waren reden we door naar de plek waar we gingen eten. Daar kregen we allemaal een kokosnoot vol met kokosmelk. Hierna kwam de rest van het eten, bestaande uit vis, kip, rijst, tempeh, tofu en gele watermeloen. Het smaakte allemaal heel goed. Het was intussen al het eind van de middag. We liepen richting het strand over een soort marktje. Het was een strand met zwart zand en een mooie blauwe zee. We liepen een pier op. Eenmaal aan het eind van de pier aangekomen was het tijd voor foto's. De zee was redelijk wild en we zijn ook een paar keer nat geworden door een grote golf die op de pier sloeg. Het was al donker geworden. Nadat alle foto's waren gemaakt liepen we terug naar de auto's, het was nog een aardig stuk dat we terug moesten rijden. Terug in het hotel gingen een paar nog uit eten, de rest bleef in het hotel en bestelde wat te eten van de Macdonalds als avondeten. Het was een leuke en vooral gezellige dag en we hebben veel mooie plekken gezien!