School op zaterdag?!

23 mei 2015 - Jogjakarta, Indonesië

School op zaterdag!? De eerste gedachte die door iedereen zijn hoofd raasde. We werden wakker in onze heerlijke bedden en hadden gisteravond van Melati al een overhemd die we naar school aanmoesten gekregen. Bij het ontbijt hadden we keuze uit een omelet of kip met rijst. Na het heerlijke eten was het tijd om naar school te gaan en daar eenmaal aangekomen, werden we gelijk naar de aula gebracht. Het eerste wat we in de aula zagen was dat overal canvassen lagen en er branders stonden met een donker goedje erbovenop. Onder de canvassen stonden de meest kleine krukjes ter wereld waar je nauwelijks op kon zitten. Ze werden dan ook door de meeste snel aan de kant geschoven. Eenmaal zittend bleek het goedje wax te zijn en moesten we met de warme wax een patroon overtrekken en zelf nog wat leuks bedenken. Deze les (wat het bleek te zijn) was een les in batik. Dit ging voor de een makkelijker dan voor de ander. Na wat leuke dingen gemaakt te hebben kregen we de kans om wat kleur toe te voegen. Toen iedereen klaar was met de batik schilderijen werden we naar een universiteit gebracht waar we lekker Nederlands gingen koken. Samen met de leerlingen hebben we pannenkoeken, wentelteefjes en appeltaart gemaakt. De leerlingen van de school hadden ook wat typisch Indonesische gerechten voor ons berijd en toen alles klaar was, hebben we alles lekker opgegeten. Het winkelcentrum stond als volgende op de planning, na wat lekkere koffie en een beetje geshopt te hebben was het ook al wel weer leuk geweest. Die avond zijn we voor het eten naar een zeer chic uitend restaurant geweest met een prachtig uitzicht op de Prambanan. Na het het avondeten gingen we naar een ballet voorstelling naast het restaurant. De ballet voorstelling ging over Shinta en Ramayana. Het was een lange maar wel een bijzondere voorstelling.

Liefs, ons

1. Elles:
    25 mei 2015
    Top mensen wat doen jullie veel! Hulde voor Mw Hubers, Mr Ross en Melati voor het organiseren en begeleiden van deze fantastische reis! Veel groeten, fam Bezemer
  2. Wanda:
    26 mei 2015
    Goh, wat een feest weer, om dit verslag te lezen. Leuk hoor batik-les. Zou ik ook wel willen.
    En wentelteefjes zijn ook mijn favorieten. Lachen Nederlands eten maken in Indonesie.