Vijftig tinten rijst

21 mei 2015 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag gingen we raften!! Nadat we allemaal verzameld waren, met een beetje gezonde spanning, reden we naar de plek toe waar we gingen raften. Na een reis van 2 uur kwamen we op de plek van bestemming. Iedereen ging snel op zoek naar een plek om zich om te kleden, wat al snel een naar pis stinkende douche bleek te zijn. Nadat iedereen zich had omgekleed en goed had ingesmeerd gingen we naar de rivier toe. Eerst gingen we cave tuben. Hier kregen we allemaal een band waar we in konden zitten/liggen. We vormden een menselijke ketting en gingen zo de grot in. De grot was echt super mooi, er hingen ontzettend grote rotsen en er zaten angstaanjagend veel vleermuizen in!
Toen we de grot uit waren konden we onze band weer inleveren en werden we per jeep naar een ander deel van de rivier gebracht. Hier begon het avondtuur pas echt, we gingen raften! We werden een voor een de rivier opgestuurd en kwamen na een tijdje lekker dobberen aan bij een hoge klif(12 meter) Al snel bleek dat iedereen er af mocht springen en iedereen heeft dat ook gedaan. Sophie is zelfs 3 keer gesprongen! Nadat iedereen uitgesprongen was moesten we een klein stukje zwemmen, ongeveer 200 meter. Voor ons was dit niks maar de indo's hadden er behoorlijk veel moeite mee!! Toen we allemaal hadden gedoucht gingen we op weg naar het weeshuis.
Doordat beide plekken ver van elkaar lagen en het verkeer ons ook tegenwerkte konden we maar een uur bij de weeskinderen zijn. We hebben verschillende spelletjes gespeeld  met de kinderen. Ook hebben we geprobeerd de namen te leren, maar dit was moeilijker dan gedacht.
Hierna zijn onze wegen weer gescheiden en ging iedereen met zijn gastgezin eten. Dit was ook meteen de laatste avond bij het gastgezin aangezien we morgen naar het hotel gaan!

Veel liefs,

De rijstmonsters

1. Dirk-Jan Slobbe:
    24 mei 2015
    Leuk die blogs. Het raften klinkt spannend, vooral die sprong van 12 mtr!
    Gelukkig dat Majorie al ervaring had met canyoning in de Pyreneen in Frankrijk. En die foto's geweldig!
  2. Fam Wassink:
    24 mei 2015
    Fijn om weer even van jullie te horen.Dit is toch waar we iedere dag naar uitkijken.Het klinkt erg spannend ben benieuwd naar de rest van de foto`s.