We zijn er!!

16 mei 2015 - Jakarta, Indonesië

imageimageimageimageZo, allemaal weer fris en fruitig aan het ontbijt hier in ons hotel in Jakarta. Gisteravond om 2 uur deze tijd zijn we aangekomen in het citi m hotel! Nadat we door de strenge en harthandige duane van het vliegveld op Abu Dhabi waren realiseerde we ons dat we toch wel erg opvielen en dat alle ogen op ons gericht waren. (Vooral met een jongens zoals Simon in ons midden :) Na 4 uur hangen, bij stopcontacten weliswaar, op Abu Dhabi (en wat geslaap) konden we onze reis voortzetten in de richting van Jakarta!! Op deze vlucht merkten we ook dat voor de meesten van ons de reis zijn tol eist. Ondanks dat op de eerste vlucht niemand heeft geslapen zagen we dat er op de vlucht richting Jakarta een duidelijk verschil was. Eindelijk... Toen we na een soepele vlucht van 9 uur onze bestemming bereikt hadden, begon het eindelozd wachten op de koffers. Dit duurde langer dan we gedacht hadden maar toen alle koffers te recht waren zagen we Melati, onze contact persoon hier in Indonesie, bij de uitgang van de gate. We liepen samen naar buiten en werden daar meteen geconfronteerd met de armoede die hier toch wel heerst. We zagen veel dakloze en wat ons het meest schokkeerde waren twee kleine jongetjes die hun avondmaal moesten verzamelem uit de prullenbak. Melati had een bus voor ons geregeld die ons naar het hotel heeft gebracht. Ook in deze kleine doch krachtige trip hebben we weer veel gezien. Kinderen van 5/6 jaar nog op straat op bloge voeten,  motors, veel straatverkopers. Eenmaal in het hotel aangekomen kwamen we nog een paar kleine obstakels tegen, kapotte airco's, taillerips om de koffer zonder dat er een schaar in de buurt was en handdoeken die niet gevonden werden. Nadat deze allemaal opgelost waren gingen we allemaal slapen, na een goed gesprek welliswaar.

Liefs, ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ron Masselink:
    16 mei 2015
    Het avontuur is nu echt begonnen. Geniet er allemaal van.