Als we al het zweet opvangen kunnen we een heel zwembad vullen johh

19 mei 2015 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag konden we een beetje 'uitslapen', want we werden om 7.30 verwacht op school in plaats van 7.00. Eenmaal op school aangekomen werd er onderling natuurlijk heerlijk bijgekletst over de dingen die we meegemaakt hebben bij ons gastgezin en natuurlijk over de geweldige middag bij de vulkaan, sommigen hebben ook even hun muggenbulten ingesmeerd met de afterbite van Tom (bedankt mevrouw (en meneer, Lichtenberg). Het was vroeg in de ochtend al superwarm en gelukkig gingen we per becak, een driewieler fiets met een zitje aan de voorkant, naar de hoofdstraat van Yogyakarta; Malioboro Street. Vanaf hier liepen we langs de winkels naar Fort Vredeburg, dit is een door Nederland gebouwd  fort dat in de 18e eeuw gebouwd is. Na een korte rondleiding werd het al snel duidelijk dat wij , Nederlanders , met een harde hand geregeerd hebben in Indonesië . Dit was best een beetje raar om je te realiseren want wij hebben het ontzettend leuk hier en kunnen goed opschieten met de bevolking! Na de rondleiding hadden we een korte pauze gingen we naar het paleis waar de president verblijft tijdens zijn verblijf in Yogyakarta. Het complex is enorm groot met allerlei gebouwen die aan elkaar zitten met overkappingen .We mochten helaas geen foto's  nemen aan de binnenkant , jammer want het zag er enorm luxe en mooi uit! Intussen was het tegen de middag en voelde het net alsof we in een sauna zaten, dit betekende; goed drinken, deo spuiten en zonnebrand blijven smeren! We kregen allemaal weer een heerlijk lunchpakketje en Syl leerde ons het echte "Indonesische met je handen eten", dat ging ons niet allemaal gemakkelijk af en zorgde voor een hilarisch moment.  We zijn hierna nog naar het paleis van de Sultan van Yogyakarta geweest en ook hier moesten we weer met iedereen op de foto. We kregen een rondleiding van een heel lief vrouwtje die ook nog een beetje Nederlands kon! Hiermee eindigde het programma en hadden we vrije tijd met onze gastgezinnen. Verschillende leerlingen gingen met hun 'buddie' naar de spa, bioscoop, het winkelcentrum, en er is een groepje naar een karaokebar gegaan. We zijn helemaal klaar voor morgen, ons eerste bezoek aan het weeshuis en naar de Borobudur!!

Selamat malam!